søndag 2. desember 2012

En dag i NRK

Fredag 9. november var MIK1 på tur til NRK. Vi tok toget i inn til hovedstaten og trikken videre inn til Marienlyst. Det første stedet vi dro til var "opplevelses senteret" dette fungerte som møtepunkt for resten av den dagen. Det andre vi gjorde var å få en omvisning på bruket.  Dette var en del som var interessant, spesielt delen der vi fikk se studioet der dagsrevyen ble filmet. Morsomt å se hvordan man lager Tv-sendinger.

Etter å ha fått en omvising på NRK så hadde vi en pause der vi spiste og hadde det sosialt. Rett etter pausen så gikk vi tilbake til opplevelses senteret der vi ventet på vår andre omvisning. Denne gangen tok vi en tur til sportsredaksjonen der vi fikk et lite foredrag/intervju med Arne Scheie.
Etter dette så hadde vi nok en pause på opplevelses senteret. Etter denne pausen så var det endelig klart for programmet "Lindmo". Programmet var spennende, lærerikt og morsomt. Det var synd at jeg ikke klarte å nyte programmet til det fulle siden jeg satt med en dundrende hodepine. Etter flere interessante samtaler og kanskje ikke fullt så interessante så avsluttet de sendingen med en liten konsert med Marit Larsen. 

Det hadde vært en lang dag, men en god dag. tenkte jeg for meg selv i det jeg syklet hjem i pøsregnet med feber og hoste som en kols pasient.
Ekskursjon NRK 9.11.12

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar