mandag 22. oktober 2012

Frihet eller nekt?

Da har jeg gått igjennom en helg uten sosiale medier. En helg som har gått lynraskt, en helg som også har føltes unik i forhold til mange av de andre helgene som jeg har igjennom året. I tillegg til at dette er siste kvelden med sosialtmedie nekt, eller kan man kanskje si siste kveld med frihet fra sosialemedier?

Dette prosjektet har ikke bare bekreftet de tankene jeg hadde før jeg startet, men de har også gitt meg en lyst til å kunne fortsette dette. De første dagene merket jeg klart at de sosiale mediene manglet, men etter som jeg mer og mer har akseptert at jeg skulle holde meg unna sosiale medier jo friere følte jeg meg. Når jeg kom til et punkt der jeg kjedet meg så kunne jeg heller legge meg ned å bare kjenne på følelsen av å kjede meg.... og faktisk finne en ro i en følelse som har før fått meg stressa og gitt meg en trang til å finne på noe. For meg var det å føle at man har hatt et klart valg og det er en følelse jeg ønsker å ta med meg videre og være bevisst over.

Jeg kjenner at det nesten er trist at utfordringa er over i morgen. For jeg vet at når jeg får tillatelse til å komme inn på sosiale medier så vet jeg at det ikke tar lang tid før fristelsen vil bli for stor for å nekte meg selv det, og i samme slengen miste den nyvunnede friheten. Men kanskje så kan jeg regulere bruken litt? Kanskje kan jeg ta meg litt fri fra det en gang iblant?

 Dette har vært en spennende opplevelse og håper jeg får noe med ut av den etter i morgen også...

4 kommentarer:

  1. Takk for at du tok utfordringen og gjennomførte den på en slik glimrende måte. Vi setter stor pris på dine refleksjoner her - de er nyttige å ta med seg videre.

    SvarSlett
  2. Utrolig bra skrevet, blir som sagt fristet til å prøve noe liknende selv!

    SvarSlett
  3. Supert gjennomført, Henrik! Godt jobba! :)

    SvarSlett
  4. Flink! Det er sånn man ser hvor mye tid sosiale medier egentlig tar..

    SvarSlett